Advies op maat
Altijd snel geleverd
Gratis retourneren
Thuiswinkel WaarborgContact ons
0
0
Advies op maat
Altijd snel geleverd
Gratis retourneren

Door David Danis, 2 april 2019

Nautilus Glute Drive: Zoveel meer dan een standaard Hip Thrust

Nautilus Glute Drive: Zoveel meer dan een strak achterwerk

Er zijn nog 5 belangrijke redenen waarom je moet kiezen voor Hip Thrusts:

  1. Het verbetert je startsnelheid bij het lopen.
  2. Je glutes (=bilspieren) gaan sterker worden met groei als gevolg.
  3. Het helpt bij je squats.
  4. Het vergemakkelijkt je deadlift lockout.
  5. Omdat het je functionaliteit verbetert helpt het bij je mobilisering en stabilisering van je voeten, enkels, knieën, heupen en onderrug.

Bij het trainen van je glutes spreek je voornamelijk 3 spiergroepen aan. De Gluteus Maximus, Gluteus Medius en je hamstrings.

Net zoals bij eender welke trainingsoefening is  je manier van uitvoering erg belangrijk. Dat is bij een Hip Thrust niet anders. Het is namelijk van essentieel belang dat je je onderrug goed gaat ondersteunen. Als je dit niet doet kunnen rugklachten al snel volgen. Voer je de Hip Thrust echter goed uit. Zal je al snel merken dat je core (strength) fel gaat verbeteren.

De Nautilus Glute Drive speelt hier als de beste op in. Met een brede en lange rugsteun ondersteun je je volledige wervelkolom. Dit zal steeds voor een perfecte maar vooral ook veilige uitvoering zorgen.

Naast dat je moet zorgen voor een goede onderrug ondersteuning is het belangrijk dat je tijdens de uitvoering je focus legt op het duwen van het gewicht vanuit je glutes, en niet vanuit de onderrug of hamstring. Duw het gewicht zo hoog mogelijk naar maar zorg wel voor een neutrale wervelkolom. Bij het ‘bovenkomen’ duw je je glutes (=billen) samen voor een goede contractie. Het is ook aangewezen om bij het naar boven komen richting je torso te kijken. Zo verminder je automatisch de kans op rugklachten.

Eens terug naar beneden probeer je de spanning op je glutes te houden.

Een ander belangrijk aandachtspunt bij de Hip Thrust is de positie van je voeten. Idealiter breng je je voeten zo dicht mogelijk tegen je achterwerk. Een erg goed richtpunt is dat je scheenbenen, bij volledige extentie van je heupen, zo goed als verticaal staan. Verder is het belangrijk, en dat is een veel voorkomende fout, dat je je hielen niet van de grond brengt.

Ook hier speelt de Nautilus Glute Drive perfect op in, dankzij het brede maar tegelijkertijd toch compacte vlak kan je een erg goede en vooral stabiele positie aannemen.

Goede houding Glute Drive

Over opstelling gesproken, omdat met de Nautilus Glute Drive het gewicht niet op je rust zoals je met een standaard barbell wel hebt, kan je je volledige focus leggen op het uitvoeren van de oefening. Jezelf in positie brengen, het goed leggen van de bar, ... daar hoef je nu allemaal niet meer bij na te denken.

Bovendien is dit ook een erg groot pluspunt voor de mannen. Er zit namelijk vaak iets in de weg. :)

Of je nu met een bankje en barbell werkt of de Nautilus Glute Drive, progressive overload is de nummer 1 regel als het aankomt op het sterker worden / verstevigen van je lichaam.

Met progressive overload bedoelen we dat je naarmate je trainingstijd vordert, je spieren sterker gaan worden waardoor je ze moet blijven uitdagen. Dit kan door je trainingsvolume te verhogen, zij het in aantal repetities, zij het in gewicht.  Bij de Nautilus Glute Drive kan je in totaal tot 160 kg in gewicht toevoegen. Voldoende marge voor progressie lijkt ons.

Vragen? Reageer in de comments of stuur ons even een mailtje naar [email protected]

Vergelijk 0

Voeg nog een product toe (max. 5)

Start vergelijking

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »