Advies op maat
Altijd snel geleverd
Gratis retourneren
Thuiswinkel WaarborgContact ons
0
0
Advies op maat
Altijd snel geleverd
Gratis retourneren

Door Danny Koene, 20 september 2022

Beginnen met trainen

Zondagochtend, een uur of 08:00 uur en buiten is het nog donker. Je merkt aan de barstende hoofdpijn en je kurkdroge mond dat de zaterdagavond weer erg gezellig was. Behalve net even wat meer biertjes dan goed voor je was, waren de zoutjes ook erg lekker. En om de flauwheid midden in de nacht teniet te doen, waren die twee broodjes shoarma met extra knoflooksaus ook erg welkom. Terwijl je eigenlijk van plan was om deze week te beginnen met sporten en gezond eten. Maar nog een weekje uitstellen...

 

Herkenbaar (uitstel)gedrag voor jou?

Schroom niet, met jou zijn er velen. Wij helpen je met tips om te beginnen met trainen en een wat gezondere levensstijl. Vaak begint het met wat kleine omzettingen in je dagelijkse routine. En als je dan eenmaal de smaak te pakken hebt, wordt het vonkje een waakvlammetje en vervolgens een flink vuur :).

Iedereen heeft het druk. Met werk, kinderen, school, vrienden, familie etc. Maar dan hebben wij een vraag voor je:

 

Stel dat een dag geen 24 uur had, maar 26 uur. Wat zou je met deze twee extra uren doen?

Zou je dan wel beginnen met sporten? Grote kans is dat je deze twee extra uur alleen zou invullen met de activiteiten die nu ook de 24 uur in je dag bezetten. Je pakt net even een extra aflevering van je favoriete serie, je scrolt een uur langer over je facebook tijdlijn of je werkt een uurtje door. 

Vandaar dat wij zeggen: tijd = prioriteit. Jouw digitale vrienden kunnen heus wel even 30 - 45 minuten zonder jou zodat jij even offline kunt gaan en lekker kunt gaan sporten. 

Zo ingewikkeld hoeft het niet te zijn, begin eens met een wandeling buiten of ga de trap een paar keer op en af als je aan het opruimen bent thuis. Je zult zien dat je met deze kleine handelingen al eenvoudig je hartslag verhoogt en je mindset langzaam aan verandert. 

Verander passief naar actief in microstapjes.

 

Heb je voor jezelf een stok achter de deur nodig?

Vraag of je partner met je meedoet. Daag hem of haar uit om samen te gaan sporten. Maak afspraken. Bijvoorbeeld om samen 20 minuten te gaan wandelen buiten of om samen de fiets te pakken. Doe samen kleine aanpassingen aan je voeding. Denk aan een aardappel minder of een paar snacktomaatjes bij de lunch. Daag elkaar uit om elke dag twee liter water te drinken. 

Het één leidt tot het ander.

Begin eens met wat eenvoudige mobiliteitsoefeningen of trainen met weerstandsbanden. Begin met kleine, lichte oefeningen en laat je lichaam hieraan wennen. Je hoeft niet direct 100 kg te bankdrukken of 10k hard te lopen.

Trainen met een weerstandsband

Er is altijd iemand sterker of sneller dan jij EN er is altijd iemand zwakker of langzamer dan jij.

 

Een overzicht van onze tips om te beginnen met trainen:

  • Tomaatjes bij je boterhammen eten
  • Meer water drinken
  • Skip het ontbijt niet
  • Neem de tijd om te eten
  • Eet wat minder
  • Tijd = prioriteit
  • Wandel naar iemand toe ipv appen
  • Begin met kleine, lichte trainingen

 

Tegenwoordig kun je eenvoudig al je vorderingen bijhouden en trainingen op maat krijgen via de JRNY app van Bowflex

Heb je liever wat persoonlijke tips & tricks nodig van een van onze personal trainers? Neem dan gerust contact met ons op via ons contactformulier.

 

Laat een reactie achter

Comment form Text

* Verplichte velden
Vergelijk 0

Voeg nog een product toe (max. 5)

Start vergelijking

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »